5Arcadis: ابزاری برای الزامات عملکرد ساختمان کم‌کربن برای طراحی در مراحل اولیه

 

 

ClimateScout Arcadis ابزاریست جهت طراحی معماری پایدار که با استفاده از آن، طراحان می‌توانند استراتژی‌های خاص طراحی اقلیمی (که به کاهش شدت کربن ناشی از ساخت پروژه کمک می‌کنند) را در اولین مراحل طراحی کانسپچوال (مفهومی) شناسایی کنند. این ابزار رایگان مبتنی بر وب، استراتژی‌هایی از پیش انتخاب‌شده را بر اساس 27 استراتژی در مقیاس ساختمان از Architecture 2030’s Palette و سیستم طبقه‌بندی اقلیمی Köppen-Geiger ارائه می‌دهد.

 

 

پس از کلیک بر روی نقشه جهان برای انتخاب یک منطقه آب‌وهوایی، ClimateScout کاربر را به صفحه‌ای می‌برد تا قسمتی ایجاد کند که استراتژی‌های مناسب را برای اقلیم انتخابی ترکیب می‌کند. به گفته Arcadis، زمانی که منطقه آب‌وهوایی انتخاب شود، استراتژی‌های طراحی به‌صورت real-time و به‌صورت نموداری روی هم قرار می‌گیرند و یک ارتباط بصری بین اقلیم و طرح معماری ایجاد می‌کنند. در نسخه دوم این برنامه یک نقشه، شبکۀ شدت کربن را برای همه کشورهای جهان ارائه می‌کند. همچنین در این نسخه، ابزاری وجود دارد که تأثیر شبکۀ شدت کربن را بر میزان کربن ناشی از ساخت پروژه نشان می‌دهد.

 

از هدف‌یاب Energy Star می‌توان برای تعیین میانگین شدت مصرف انرژی (EUI) بر حسب نوع و اندازه ساختمان در مکان انتخاب‌شده استفاده کرد. محاسبه‌گر کربن با استفاده از اطلاعات هدف‌یاب (Target Finder)، شدت کربن (kgCO2e/m2yr.) و کل کربن منتشر‌شده در سال (kgCO2e/yr.) را با فرض اینکه ساختمان تماماً برقی است، تخمین می‌زند. آلترناتیوهایی دیگر نیز می‌توان انتخاب و محاسبه کرد.

 

6- پورتالGresham Smith برای تعامل مشتری با اسناد و مدارک پروژه

این پورتال مشتریان را قادر می‌سازد تا به‌صورت مجازی با پروژه‌های خود تعامل داشته باشند. این داشبورد شامل تمامی اسناد و داده‌های پروژه (مدل‌های BIM، رندرها، نقشه‌ها، جزئیات تیم پروژه، آمار و ارقام، فیلم‌ها و تصاویر نهایی) است و به مشتریان یک تصویر قابل‌فهم از وضعیت کلی پروژه می‌دهد.

 

 

مشتریان می‌توانند نقشه‌های فعلی را مشاهده کنند و از طریق Enscape 3D در فضا حرکت کنند. با استفاده از Navisworks Viewer، آن‌ها می‌توانند هر مدل عنصری را به طور هم‌زمان بازرسی کنند. به‌عنوان‌مثال، از همسویی سیستم تهویه مطبوع با سیستم الکتریکی یا لوله‌کشی و عناصر سازه‌ای پروژه، اطمینان حاصل کنند. یک داشبورد Power BI به‌صورت آنی آمار پروژه، مانند رطوبت نسبی هر فضا را ارائه می‌دهد. دسترسی شبانه‌روزی و امکانات امنیتی قوی پلتفرم، آن را به ابزاری قابل‌اعتماد برای مشتریان برای نظارت بر پیشرفت و ارائه بازخورد در هر زمانی که بخواهند تبدیل می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *