معرفی

این نوع کف‌سازی که ترکیب اصلی آن را رزین و سنگدانه‌ها تشکیل می‌دهند، مزایای زیادی دارد که می‌توان به: ایجاد سطوح آب‌گذر، ظاهر جذاب‌، ضخامت کم و استحکام بالا اشاره کرد.

موارد مصرف

از این کف‌سازی می‌توان برای ایجاد طرح‌های متنوع، با استفاده از الگوها، مرزها و ترکیب‌های رنگی منحصر به فرد، برای کفسازی مسیرهای عبور پیاده و سواره، یا فضاهای بیرونی استفاده کرد.

مزایا

نفوذپذیری
این کفسازی، تنها سیستم سنگفرشی است که کاملاً مطابق با سیستم های زهکشی پایدار (SuDS) است. نرخ جریان بالا در این سیستم نفوذپذیر، کمک بزرگی به دفاع در برابر سیل‌ها خواهد کرد. آزمایش‌های دقیق نشان داده که سطح کفسازی با رزین، در مقایسه با سنگفرش بلوکی، 19 برابر نفوذپذیرتر است. بدین معنا که این کفسازی می‌تواند باران را مستقیماً به زمین هدایت کند، جلوی روان‌آب سطحی را بگیرد و خطر سیل و آلودگی آب را کاهش دهد.
افزایش پایداری
یکی دیگر از مزایای کفسازی به این روش، کاهش انتشار CO2 نسبت به بتن و کاهش ترکیبات آلی فرار نسبت به آسفالت است. تحقیقات نشان می‌دهد که: – انتشار مستقیم CO2 از آسفالت، حدود 25 کیلوگرم در هر تن است. – بتن باعث انتشار 9 درصد از CO2 جهانی است.
طول عمر بالا
با پیوندی یکپارچه که عملکردی بادوام و طولانی‌مدت را تضمین می‌کند، این کفسازی از نظر طول عمر و انعطاف‌پذیری، از مواد سنتی مانند بتن و آسفالت پیشی می‌گیرد.
استفاده از مصالح بازیافتی و چسب‌های تجدیدپذیر
تمامی سنگدانه‌های مورداستفاده در این سیستم، بازپرداخت شده‌اند و از تبدیل‌شدن به ضایعات، نجات یافته‌اند. این سنگدانه‌ها غربال می‌شوند تا هرگونه آلودگی آن‌ها حذف شود و سنگدانه‌های باکیفیت مناسبی فراهم گردد.
عدم نیاز به حفاری
روش نوآورانه بدون حفاری در این کفسازی، از زمین محافظت کرده و میلیون‌ها کیلوگرم خاک را در هر خیابان نجات می‌دهد و در عین‌حال نیاز به سیستم‌های زهکشی را نیز از بین می‌برد. این روش، لایه‌ای نسبتاً نازک به ضخامت فقط ۱۵ میلی‌متر تشکیل می‌دهد؛ و در نهایت، از استحکام خوبی برخوردار است و می‌تواند وزن یک ماشین را تحمل کند. کفسازی با این روش، برای تردد عابران پیاده به ضخامت 36 میلی‌متر و برای تردد وسایل نقلیه به ضخامت 50 میلی‌متر باید اجرا شود.
کاربرد آسان
برای اجرای این کفسازی: – تنها یک تأمین‌کننده برای تمامی اجزا کافی است؛ – اجرای آن در یک روز کامل می‌شود که در مقایسه با زمان انتظار برای خشک‌شدن آسفالت یا بتن، زمان زیادی صرفه‌جویی می‌شود؛ – کنترل کامل پروژه، وابسته به سایر حرفه‌ها برای ساخت نیست؛ – کمترین میزان کثیفی در هنگام نصب را به‌همراه دارد؛ – سطحی صاف‌تر و یکنواخت‌تر نسبت به بتن یا آسفالت می‌دهد؛ – کاهش سروصدا، نیاز به ماشین‌آلات سنگین و ریخت‌وپاش را به‌همراه خواهد داشت.
طول عمر بالا
این کفسازی، یک گزینه میان‌رده خوب بین استحکام خرد‌شدن بتن و آسفالت است؛ به‌علاوه مزایایی چون: عمق کمتر، سنگدانه‌های ضایعاتی بازپرداخت‌شده و نصب یک‌روزه. نتایج تست خرد‌شدن این کفسازی حتی از آسفالت بالاتر بود! در آزمایشی برای اثبات طول عمر و قدرت این کفسازی، در تست فشار مشاهده شد که آسفالت در 42 کیلو‌نیوتن خرد شد در حالی که این محصول، اصلاً خرد نشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *