بتن پارچه‌ای/پارچه بتنی از یک ماتریس فیبری سه‌بعدی و یک مخلوط خشک سیمانی مخصوص تشکیل شده و کاملاً ضدآب است. پارچه بتنی را می‌توان با اسپری‌کردن یا غوطه‌ورکردن کامل در آب شیرین یا شور هیدراته کرد. پس از تنظیم، الیاف، مخلوط سیمانی را تقویت کرده و از پیشرفت ترک‌ها جلوگیری می‌کنند.

 

به این ترتیب، پارچه بتنی یک جایگزین نازک، بادوام، ضدآب و با کربن کمتر نسبت به بتن سنتی ارائه می‌دهد.

 

بتن پارچه‌ای (CC) ابتدا برای استفاده به‌عنوان پوسته سخت خارجی پناهگاه‌های بتنی اختراع شد.

اکنون از بتن پارچه‌ای برای کنترل فرسایش و سرکوب علف‌های هرز در کارهایی مانند زهکشی آب طوفان، پوشش کانال‌ها و حفاظت از شیب‌ها استفاده می‌شود.

این محصول امکان ساخت سازه‌های بتنی را با حداقل تجهیزات و آموزش تخصصی فراهم می‌کند.

 

نصب آن به‌طور معمول، ده برابر سریع‌تر از روش‌های سنتی است. در واقع این محصول، بتن روی رول است؛ کافیست آن را باز کرده و فقط آب اضافه کنید.

مزایای بتن پارچه‌ای/پارچه بتنی

سرعت نصب بالا

بتن پارچه‌ای می‌تواند با سرعت 200 مترمربع در ساعت نصب شود؛ تا 10 برابر سریع‌تر از روش‌های بتن معمولی.

سهولت مصرف

بتن پارچه‌ای نیاز کمتری به تجهیزات و نیروی انسانی دارد و نیازی به مخلوط و اندازه‌گیری در محل ندارد؛ فقط باید آب را به آن اضافه کرد. این محصول در نسخه‌های قابل حمل دستی و در انواع مختلف موجود است.

کاهش هزینه‌های پروژه

سرعت و سهولت نصب باعث می‌شود که بتن پارچه‌ای از لحاظ هزینه، مقرون‌به‌صرفه‌تر از بتن سنتی باشد و بار لجستیک کمتری به‌همراه داشته باشد.

دوستدار محیط زیست

بتن پارچه‌ای یک فناوری کم‌حجم و کم‌کربن است که تا 95% مصالح کمتری نسبت به راه‌حل‌های سنتی مصرف می‌کند. یک پالت بتن پارچه‌ای می‌تواند در بسیاری از کاربردها همان مساحتی را پوشش دهد که دو کامیون مخلوط‌کن 17 تنی پوشش می‌دهند.

مقاومت

به‌دلیل تقویت فیبری، بتن پارچه‌ای ترک‌ نمی‌خورد و انرژی ناشی از ضربه را جذب می‌کند.

دوام

بتن پارچه‌ای پنج برابر مقاوم‌تر از بتن استاندارد سیمان پرتلند معمولی در برابر سایش است، مقاومت شیمیایی عالی دارد، در برابر شرایط جوی خوب عمل می‌کند و بر اثر UV تجزیه نمی‌شود.

انعطاف‌پذیری

بتن پارچه‌ای دارای ویژگی‌های خوبی در تطبیق با سطوح مختلف است و به‌خوبی با پروفیل زمین و زیرساخت‌های موجود هماهنگ می‌شود. بتن پارچه‌ای را قبل از سفت‌شدن می‌توان با استفاده از ابزارهای دستی ساده برش داد یا به‌شکل دلخواه درآورد.

ضدآب‌بودن

پوشش PVC اطمینان می‌دهد که بتن پارچه‌ای کاملاً ضدآب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *