معرفی

بالکن‌های کاست‌شکل، که اغلب به‌عنوان «بالکن‌های پیش‌آمده» شناخته می‌شوند؛ در اصل، سکوهایی هستند که به ساختمان اضافه می‌شوند و از سازه اصلی ساختمان بیرون زده‌اند و امکان قدم گذاشتن روی سکویی که با نرده‌های پیرامونی محافظت می‌شود را برای ساکنان فراهم می‌کنند. گزینه‌های سنتی، شامل بالکن‌های فولادی پیچ‌شده یا بالکن‌های بتنی بودند. این بالکن‌ها شامل سکویی با حفره‌های بزرگ هستند تا بتوانند هنگام نصب، بازوهای فولادی را دریافت کنند. هر بالکن به صورت پیش‌ساخته، در کارخانه و با کیفیت بالا ساخته می‌شود و نیاز به حداقل کارهای تکمیلی در محل دارد. علاوه بر این برای کمک به محیط‌‌زیست، این بالکن‌ها دارای یک چارچوب کم‌کربن هستند که سبب کاهش ۱۹ درصدی انتشار CO2 در مراحل خاصی از فرایند تولید آن می‌شود.

مزایا

پیش‌ساخته‌بودن
این بالکن‌ها به صورت پیش‌ساخته تهیه و در خارج از محل کارگاه ذخیره شده و در زمان نیاز، تحویل داده می‌شوند؛ بنابراین مشکلات ناشی از هماهنگی با چندین فرد با تخصص‌های مختلف و انبارکردن مصالح در محل، وجود نخواهد داشت. پیش‌ساخته‌سازی بالکن‌ها موجب صرفه‌جویی در زمان، هزینه و ریسک می‌شود؛ در عین‌حال کیفیت افزایش می‌یابد و نیاز به ذخیره‌سازی در محل به حداقل می‌رسد.
کیفیت بالا
با توجه به پیش‌ساخته‌بودن، فرایندهای کنترل کیفیت این بالکن‌ها مرحله به مرحله در کارخانه انجام می‌گیرد و کیفیت بالای این بالکن‌ها توسط سازنده تضمین می‌شود.
وزن کم
وزن عرشه‌های آلومینیومی این بالکن‌ها تقریباً نصف وزن عرشه‌های فولادی است و این موضوع باعث کاهش تعداد بست‌های مورد‌نیاز برای اتصال هر بالکن به سازه اصلی ساختمان می‌شود؛ درنتیجه، نفوذ در نمای ساختمان کمتر شده و ریسک پل‌های حرارتی، رطوبت و غیره کاهش می‌یابد.
مخفی‌بودن اتصالات
این بالکن‌ها با دقت طراحی شده‌اند تا جوش‌ها و اتصالات آن‌ها قابل‌‌مشاهده نباشند. همچنین این بالکن‌ها دارای سقف کاذب هستند که قسمت زیرین آن‌ها را می‌پوشاند.
استحکام و سختی بیشتر
برای نصب این بالکن‌ها، لنگرهای ویژه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند سه برابر قوی‌تر از جایگزین‌های موجود در بازار باشند. این به معنای کاهش خمیدگی و افزایش سختی است که تجربه بهتر و اطمینان بیشتری به ساکنان ارائه می‌دهد.
رعایت تناسبات
در این بالکن‌ها تمهیداتی اندیشیده شده تا از بروز مشکلات هم‌ترازی که منجر به ناهماهنگی و ناپایداری می‌گردند (مشابه مشکلات موجود در بالکن‌های سنتی که با بولت نصب می‌شوند)‌ جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *